Na slechts een jaar na de opening, hebben de Meilandjes besloten om hun pension Code Rosé te verkopen.
Martien Meiland heeft recentelijk toelichting gegeven op de redenen achter deze onverwachte keuze.
Oorspronkelijk was het idee van Erica en Martien om het pension voor langere tijd te behouden.
De omstandigheden in het pension boden meer privacy dan hun ervaringen in het Franse kasteel, waar ze continu omringd werden door gasten.
“Ik ga hier gewoon weer naar mijn eigen huis,” deelde Martien in een interview met het weekblad Party. “In Frankrijk was het continu, maanden achter elkaar, dat was niet vol te houden.”
Ondanks de initiële voordelen van het pension, bleek het toch niet goed te passen bij de familie Meiland.
Martien deelde zijn ervaringen: “Ik heb een hele maand achter elkaar het ontbijt gedaan, zowel door de week als in het weekend.”
Hij vertelde hoe hij dagelijks om vijf uur ’s ochtends opstond om acht gasten te bedienen.
Vervolgens nam Martien vaak foto’s met de gasten, wat voor sommigen het hoogtepunt van hun bezoek was.
Echter, het idee van alleen aanwezig zijn voor foto’s en het ontbijt door personeel te laten verzorgen, was voor Martien geen optie.
De gasten waardeerden juist de persoonlijke touch van de familie Meiland. “We hebben hartstikke leuke gasten. Daar is het helemaal niet om te doen,” zei Martien.
Ondanks de prettige interacties met de gasten, vond hij het steeds lastiger om dagelijks te serveren.
Er is een emotie geuit: “Als iets niet leuk is, dan houdt het op.”
Onder de volgers van de familie heeft de aankondiging van de verkoop van het pension voor bezorgdheid gezorgd.
Een volger heeft zijn bezorgdheid geuit: “We hebben voor augustus geboekt als verrassing voor mijn vaders 60e verjaardag. Hopelijk zijn jullie er nog om hem te verrassen.”
Een andere volger twijfelt over haar geplande bezoek: “Ik keek ernaar uit en had geboekt, maar nu vraag ik me af of het nog wel zin heeft om te gaan! Zou ik mijn geld kunnen terugkrijgen?”
De keuze van de Meilandjes om het pension te verkopen markeert een nieuw hoofdstuk in hun ondernemersavonturen en maakt indruk op hun toegewijde fanbase.