Na aankondiging van Procter & Gamble, het moederbedrijf van Always-maandverband en Tampax-tampons, zullen de verpakkingen genderneutraal worden gemaakt.
Deze beslissing is genomen ter ondersteuning van transgenders en non-binaire personen, door het weghalen van het vrouwelijke Venus-symbool van de verpakkingen.
Hoewel de verpakking verandert, blijft het product zelf onveranderd, zo benadrukt het bedrijf. Al 35 jaar is Procter & Gamble toonaangevend op de menstruatiemarkt.
In een officiële verklaring onderstreept het bedrijf: “Always heeft altijd klaargestaan voor meisjes en vrouwen, en dat zullen we blijven doen. Tegelijkertijd staan we voor diversiteit en inclusiviteit.”
Het bedrijf meldt signalen te hebben ontvangen over een groeiende behoefte aan producten die geschikt zijn voor elke menstruerende persoon, inclusief transgenders en non-binaire individuen.
1. Het bedrijf staat voor diversiteit en inclusiviteit. 2. Volgens het bedrijf is er een groeiende vraag… 3. De aankondiging zorgt voor gemengde reacties. 4. Vandaag de dag is echt alles mogelijk! 5. Dit gaat er veranderen aan de producten!